2010. március 7., vasárnap

h váltó pc-re

No, újra sikerült lefoglalnom magam... Most egy pc-re épített manuális h váltót dobtam össze.
Ez sem volt sokkal nagyobb feladat, mint egy jó kis papír modell építése.Mivel nagyon szeretem az autó szimulátorokat így kézen fekvő dolog volt, hogy a kormányon gyárilag található váltó karok,-vagy hogy is nevezzem őket- nem túl élethűek, így elkezdtem filózni, hogy is kéne a mit is.De mivel az internet a barátom így az ötletet a gugliról koppintottam.

Nem is kellett hozzá sok minden:
- egy kiszuperált talpas (bontóból ingyen, vagy haveroktól)
- egy kis faanyag a doboznak
-néhány mikrokapcsoló (bontottam őket)
-egy gamepad
-egy kevéske kábel, néhány csavar és hagy szóljon

Na nézzük :
Az első lépés egy talpas kerítése( lehetne gömbcsukló is, de azt venni kell, elég borsos áron(2000.- körül van))Szerencsére egy barátom autós boltban dolgozik, akik használt alkatrészekkel is kereskednek, így hozzájutottam egy rosszhoz,ami nekem még jó :D)

csináltam egy fadobozt ami kb.: m =13cm, sz=10cm, h=16cm méretet mutat.
A képen az oldala le van véve és bele van fogatva a talpas.
A dobozt elég masszívra csavaroztam, nehogy a játék hevében széttépjem....




A következő lépés volt az egyik legnehezebben kivitelezhető része a váltónak.Ez pedig a kulissza megtervezése és kialakítása.( ez az ami a váltókart előre meghatározott pályán belül tartja)Gyakorlatilag ez a "h" platnyi:

Nekem otthon volt egy kis plexi lapom 4mm vastag és ebből alakítottam ki, miután megterveztem az alakját.Nagyjából annyit kell tudni róla, hogy mivel az én váltómban a váltókar egy m8-as menetesszár, így a járatok szélessége 9,5mm, hiszen a váltókar tud dőlni, így az átmérője nő.Melette már látszik a kibelezett (hozzáteszem vadonatúj 0km-es)gamepad műanyag háza.Fölötte egy gyújtó, a méret viszonyítás miatt.(A színe ne csapjon be, le van fekete fóliával ragasztva!)


A következő lépés már könnyebb volt:
Próba nyákra ráforrasztottam a bontott mikrokapcsolókat, persze úgy, hogy a kulisszának megfelelő helyre kerüljenek.Ezek gyakorlatilag azok amik a fokozatokat fogják kapcsolni.(1I3I5)
(2I4I6IR)

Mint láttátok az előző képen én egy 6+R váltót építek

A következő lépés a plexi vágástó is nehezebb volt.Ez pedig a gamepad átbuherálása:
Szétszedés után, (mivel a váltót a legkönnyebb úgy megépíteni, hogy egy működő gamepad lelkét használjuk.Ami azt jelenti, hogy a saját gombjai helyére forrasztjuk az általunk használni kívánt kapcsolók vezetékét. (jelen esetben a mikrokapcsolókat)
Ez nekem csak nagyító alatt ment s elég nehézkesen, mivel alapjában véve nem vagyok valami nagy elektromókus.
Látszik az alsó képen, hogy még nagyító alatt sem olyan nagy a téma, s hogy a nagyító a pákát és a cint is nagyítja!!!!!








A gamepad alaplapját a fa dobozhoz rögzítettem pici csavarokkal, a gumik amiket láttok pedig a kábeleket szorítja enyhén a panelhoz, hogy a váltókar ne zúzza le.Már rajta vannak a mikrokapcsolók is természetesen. Így szárazon rádugtam a gépre, hogy jó-e. Hát sikerült elsőre- nem is hittem volna.(egyszerűen végig nyomkodtam a mikrokapcsolókat)


Lassacskán kész is minden, csak össze kéne rakni.
Az összerakás nem nagy kaland: A plexire csavarokkal rögzítettem a mikrokapcsolók nyákját. A talpasba beletekertem a menetesszárat, arra meg a golf labdát.
Ezen a képen még a levonozás előtt láthatjátok a plexiből készült kulisszát, a rá fogatott kapcsolókat.




Egy felül nézeti kép:








És a kész termék :


Most már csak szoftveresen kell buherálni:mivel ez még most is "csak" egy gamepad(csak máshogy nyomódnak a gombok) ezért át kell írni a windowsban a nevét(az enyém Logitech precision gamepad volt) egy a kereskedelmi forgalomban kapható váltó nevére:
ACT LABS GPL USB Shifter fontos hogy pont ezt írjátok be!!!!!!
Ezt a registry-ben tudjátok megtenni mégpedig a:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\MediaProperties\PrivateProperties\Joystick\OEM\ezen belül keresni kell azt a nevet amilyen a ti gamepadotok

Ezután egy programra van szükségünk ami az ALSHIFT névre hallgat.Itt megtaláljátok:
http://members.chello.nl/%7Ea.hitman/ALShift22.zip

Könnyen érthető program. Gyakorlatilag emulálja a váltót.Mivel én 6+R építettem ezért 7 gombra volt szükségem a gamepadból, ez azt jelenti, hogy nincs "üres (neutral) gomb" .
Így a program hatására gyakorlatilag a gombnyomás ideje alatt sebességben van az autó(éppen abban amibe épp váltottam) mikor pedig kiveszem sebességből azonnal üresre vált.
Tehát nem kell matekolni az "üresen" csak a sebességi fokozatokon: 1,2,3,4,5,6,R
Na ennyi, ha kérdésetek van, nyugodtan kérdezzetek, amiben tudok segítek.....
(Már csak kuplung kéne......:D - majd ezután-)



53 megjegyzés:

  1. Most azonnal nekiállok csinálni egyet magamnak... :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik az ötlet, én is szeretnék gy ilyen váltót megépíteni. Honnan lehetne szerezni ilyen gömbcsuklót, sajna nincs autószerelő/boltos ismerősöm.
    KÖszi

    Telkes Péter, tpeter0820@gmail.com

    VálaszTörlés
  3. Szia !!

    Igazából a vaterán van egy srác aki árul 700.-ért,
    de csapágyboltban is kapsz de az borsos, kb 3000.-
    Ezért javaslom az autóbontót, méh telepet stb...

    VálaszTörlés
  4. http://elektronika.vatera.hu/barkacsoloknak_ezermestereknek/egyeb/gombcsuklo_sakac_salkac_6m_172253308.html

    Ez az a Vaterás srác? Csak mert nem vagyok biztos, hogy pont ilyen kell. Nézegetem a csapágyboltokat is, mert 3000-ret megér egy ilyen cucc... :)

    VálaszTörlés
  5. Egyébként Race 07-hez működik az ALShift nevű probram?

    VálaszTörlés
  6. - Igen ez az a srác.
    - Szerintem nem ér meg egy nyamvadt M6-os gömbcsukló 3000 ft-ot, amikor az egész váltó fele ennyibe kerül.De te tudod, én mindig mindent a lehető legolcsóbban, otthoni körülmények között próbálok megcsinálni.
    Egyébként készül a második váltó, amit már szívesebben fogok kirakni az asztalra.
    Képek és eredmények, még lehet hogy ma..
    - Nem tudom, hogy jó-e a race07-hez.Egyébként a program minden olyan játékhoz jó,amiben lehet külön-külön gombokra kirakni minden fokozatot.pl.:1 az 1-es gomb, 2 a Q-betű, vagy akármi.

    VálaszTörlés
  7. A Race 07 ezt tudja, tehát lehet, hogy menni fog.

    Te amúgy milyen játékban próbáltad a váltót?

    És hogy jött ki, hogy az egész váltó feleannyi, mint az a gömbcsukló? Nekem csak a gamepad 2800 Ft volt...

    VálaszTörlés
  8. Szia !

    LFS, Rfactor, de most hogy gondolkozok :) lehet hogy a race on/07-el is toltam.De az első kettő tuti.
    Nos kérlek szépen az a gamepad az szülinapomra esett be,de láttam 1496 ft-ért is már gamepadot.
    nos ez már majdnem a fele....

    VálaszTörlés
  9. Hát...
    Nekem még külön kellett venni minden mást is...
    Pl.: pákát, cint... De a faanyagot megúsztam össz. 600 Ft-ért...
    Baumaxban árulnak olcsón.

    VálaszTörlés
  10. Aha !
    Öröm az ürömben, már legközelebb ezeknek a felét nem kell már megvenned !
    Ha segítség kéne : 79mano@citromail.hu
    hali !

    VálaszTörlés
  11. Hello!!!
    Szeretnék érdeklődni hogy azt be lehet állítani melyik állás melyik sebességet jelentse??
    köszi

    VálaszTörlés
  12. hello!!!
    Nem találom azt a mappát amelyikben at kell írni valamit.
    légyszi írd le részletesen
    köszi

    VálaszTörlés
  13. szia !

    be lehet állítani, minden olyan játékban, ami támogatja.
    amit át kell írni:
    helye:
    startmenü/futtatás( beírod, hogy regedit, és nyomsz egy entert)
    amit meg át kell írnod, pontosan le van írva az egyik előző bejegyzésemben..
    remélem segítettem..

    VálaszTörlés
  14. heló
    midtown m 2 viszi a váltót jó is csak ne tom
    egyszerre a kormányt és a "gamepadot" használni ki tudom választani melyik legyen. Tudnál segíteni mit csináljak??
    Köszi

    VálaszTörlés
  15. Szia !!

    szerintem nem lehet megtrükközni, mert ez egy régi játék és nem valószínű, hogy abban az időben lett volna lehetőség egyszerre több kontrollert használni.
    Többek közt ezért is építem a másik váltót billentyűzetből, mert abból ha az egyik usb-s, a másik meg hagyományos,akkor egyszerre mindkettőt lehet használni és sokkal több funkciót is bele lehet rakni :)
    ha a kis gépigény miatt játszol az mm2-vel, akkorajánlom az lfs-t(live for speed) mert az is kis igényű, de kezeli teljes mértékben.

    VálaszTörlés
  16. heló!
    A normál csatlajozós billenytyűzetet hol lehet áltírni
    Köszi

    VálaszTörlés
  17. Szia !

    Nem értem kérdésed: milyen billentyűt, hol mit?

    VálaszTörlés
  18. Heló!
    Azt írtad hogy csinálsz egy új váltót billentyűzetből és én azt kérdem hogy annak a nevét hol kell átírni act labs-ra?
    Köszi

    VálaszTörlés
  19. Szia !

    Az új váltót már nem kell átírni, hiszen az egyébként is billentyűzetként fog jelent-kezni,csak váltó alakban.

    VálaszTörlés
  20. Hello! ez működik Richard burns Rally nál??hm??

    VálaszTörlés
  21. helló.bocs a + jegyzésemért de mért nem próbálod + 1 skoda 105 váltó kuliszájábol vagy bármien kuliszábol sztem könnyebb!énis 1 skoda 105-ös kuliszályábol csináltam + és sztem jobb

    VálaszTörlés
  22. Építő jellegű kritikát szívesen veszek.. :)
    De, számomra ezek az alkatrészek, könnyebben beszerezhetőek voltak mint egy skoda kulissza..
    De az ötlet zsír :) igazából el sem tudom képzelni, a váltódat, szívesen venném ha küldenél róla fotót. Ha szeretnéd akkor ki is raknám, ha nem, hát nem :D

    VálaszTörlés
  23. végülis nem kritizálásbol akartam neked irni de bocs érte akkor.ühüm értelek,hát végülis jah jah,am énis végülis két oldalrol vettem eleinte a tippeket és a mintákat és az egyik a tiéd volt a másik már 1 másik illetőé és raktam össze az elsöt a 2-ök terveiböl + mintályábol,utánna épitettem át énis a váltót csak.am hátha + tudjuk valahogy oldani a képeket + talán vidit még ha gondolod akkor szivesen átküldöm őket neked am + istván vook

    VálaszTörlés
  24. Szia István !

    Nem sértődtem meg, mert nem olyan fából faragtak...
    Az építő kritika pedig JÓ :)
    Ha úgy gondolod, hogy megosztanád itt esetleg a cuccost, akkor a 79mano@citromail.hu -ra küld át.
    Szeretném elérni azt, hogy az olyan emberek, akik szeretnek bütykölni, ne költsenek sok-sok ezer forintot "marhaságra" :) ha egyszer meg is lehet csinálni.....

    thx

    VálaszTörlés
  25. akkor ok ok :)neki hogy nemsértődtél +,am gondoltam hogy nem olyan fábol faragtak téged és az csak jó dolog.nagyon szivesen + osztom veled legaláb hasznát veszed teis az enyémet ahogy énis a tiédet vettem:),ok ok akkor majd akkor arra a cimre fogom küldeni neked a képeket + a vidiket.hát igen igen eben 1-et értek veled énis ha most + is lehet csinálni akk most minek +venni a gagyi cuccokat + a pénzt költeni rá énis ugyan igy vook vele + lehet csinálni is akk + csinálom inkább hát de most nem!még igaz amúgy az enyémetis átkéne még épiteni mert vannak még 1 kis hibái de +csinálom majd énis még kicsit átkellesz épitenem majd még

    VálaszTörlés
  26. Helo. Tundál nekem seiteni? a billenytyuzetet higy rkjam be a kulisszára hgy jó legyen??:D
    msn:a199586@gmail.com
    email: johndrep0@gmail.com
    előre is köszai és nagyn tetzik az ötlt:)

    VálaszTörlés
  27. am küldök nekedis róla majd képet ádám hogy csináld + énis ugy tuttam csak +oldani

    VálaszTörlés
  28. scotty majd valahogy jelezd már vissza hogy + kaptad e levelm ok

    VálaszTörlés
  29. ok ok majd még a maradékot is elküldöm csak most sajnos annyit tudtam rola küldeni.am de azért az előzökböl már gondolom azért rájöttél valamennyire hogy hogy lehet + oldani nem??

    VálaszTörlés
  30. Szia.
    Nekem egy olyan gamepadom lenne aminek van pluszba még két "gombája"(hüvelykujjal lehet mozgatni), egy ilyen váltót szeretnék megvalósítani mint te, csak az a kérdés merült fel bennem hogy ha szoftveresen "megbuherálom"(ALSHIFT) akkor a gombát fel fogja-e ismerni, mert én az egyik gombát megakarom csinálni kuplungra. Egyébként Live for Speed játékra kellene. Válaszodat előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  31. am hello elméletileg és gyakorlatilagis + lehet csinálni csak akkor a kuplungodat ojan + oldással vagy áttételekel kell + csin hogy amit potit bele akarsz rakni annyit mozogjon amenyit gyakorlatilag is mozog attol többet ne mert lehet hogy tönre vágod vele lehet

    VálaszTörlés
  32. Ez a része nem lenne akkora gond, mint inkább az hogy ugyebár ha a program felismeri meg át is írom akkor az elméletileg egy GPL USB shifter, aminek nincs egyáltalán ilyen poti szerűsége. Szóval azt lehet h figyelmen kívül is hagyná ezt nemtudom.

    VálaszTörlés
  33. Nem kell buherálni, az lfs-hez nem kell alshift. A kuplunghoz, meg simán beazonosítod :)
    tehát: megépíted, 6+R, a kuplungnak a gombát átépíted, a játékban megadod az 1,2,3,4,5,6,R fokozatokat, majd beadod neki kuplungnak a gomba nem tudom melyik tengelyét és ennyi...

    VálaszTörlés
  34. A kuplung építés, meg a legegyszerűbb, egy használaton kívüli pedálból megépíteni.
    Mondjuk lomolsz egyet a piacról, vagy valami.(havertől töröttet stb)

    VálaszTörlés
  35. Na igen ezen is gondolkoztam csak azt hova kötöm be a harmadik pedál kábeleit? még nagyon régen találtam erről egy cikket h hogyan kell megvalósítani de már elfelejtettem:/

    VálaszTörlés
  36. semmi xtra. A gamepad gombáját kell átalakítani.Meg kell nézni hogy van rögzítve, hogy lehet szétszedni, hogy lehet összehozni a pedállal.Erre rá kell jönni.
    De ha van egy plussz pedálod,akkor a gameportra kell csak rákötni a két eret a megfelelő helyre és kész is. Erről találsz gugliba képet: "gameport pin"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Scotty!

      nem tudom üzemel e még ez az oldal!
      olyan kérdésem lenne hogy a mikrokapcsolonak az ellen állása mennyi lehet?

      Üdv Ferenc

      Törlés
  37. Hali!

    Szeretnék én is építeni egy "H" váltót csak kellene némi segítség! Először is a göbcsuklót hogy rögzítetted a doboz aljához? Mert ebből a képből nem igazán jöttem rá sajnos.A másik dolog pedig hogy honnan vagy miből tudok mikrokapcsolókat szerezni?A próbanyáklap csak azt a funkciót tölti be hogy rá legyenek rögzítve a mikorkapcsolók vagy más szerepe is van és olyat honnan lehet szerezni?? Ha esetleg tudnál küldeni képeket azt nagyon megköszönném! Ja és a kuplungkészítéssel hogy állsz? Remélem nem zavarlak a sok kérdésemmel,csak szeretnék tisztán látni!
    Köszönettel:Gábor

    VálaszTörlés
  38. Hali Scotty!
    Nekem is kéne egy kis segítséged a váltót ugye te egy olcsó gamepadból csináltad én viszont szereztem ingyért egy usb-s numerikus padot és azt szeretném átmókányolni tudnál nekem egy felsorolást készíteni ,hogy eltudjak indulni mikell még. Van egy talpasom is Ikarus buszból meg szerinted egy Logitech Driving force GT 2 pedálja mellé egy harmadikat belehet buherálni a csatlakozójába vagy inkább azt is a váltóval hozzam össze és úgy legyen de szeretném ha az is analóg lenne potival hogy lehessen csúsztatni a kuplungut mint állat. Válaszodat emailben is várom amúgy Grat az egészhez csak kár hogy nem folytattad a blogot remélem kapok választ tőled. Címem: berzak.mate@gmail.com.
    Üdvözlettel Máté!

    VálaszTörlés
  39. Szia nagyon szeretnék én is csinálni egy ilyen váltót csak hogy teljesen amatőr vagyok ilyen dolgokban úgy hogy szeretném ha küldenél egy Malit pontosan mit hová kell forrasztani meg persze a mikro kapcsolókról míg annyit hogy milyen típus

    HA TUDNÁL VALAHOGY SEGÍTENI AZ NAGYON JÓ LENNE

    Mail:rikardonagy@gmail.com

    VálaszTörlés
  40. Szia én szeretnék épitettem egy 12+R H váltót, szereztem is egy gamepadot amin van 15 gomb és ha abbol 13-at bekötök akkor fog müködni? A dobozát meg mindent megtudok csinálni csak addig nem akarom elkezdeni amig ebbe nem vagyok biztos. kamionozni kellene azért kell ilyen sok sebesség.

    VálaszTörlés
  41. Csaó! a gamepad paneljére hogy kell ráforrasztani a mikrokapcsolókat? 1vagy 2 kábellel std. előre is köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel má megvagyok. Már csak a registrybe kéne átírni a nevet de nem találom :(

      Törlés
  42. Heló!
    vetem egy gamepadot át is irtam mindent amit kelet és euro truck simulator 2 be beálitotam a gombokat és akár mit álitok ALSHIFT-be nem rakja sebességbe a kamilyont. Mit álicsak?

    VálaszTörlés
  43. Üdv!
    Azt szeretném kérdezni hogy miért van az hogy leesik a forrasztás de miért vagy mit tudnék csinálni hogy jó legyen kéllek segítsetek!

    VálaszTörlés
  44. Üdv! Ez az oldal nagy hasznomra volt, gondoltam belinkelem, ha baj akkor töröljétek, remélem másoknak is segíthettem.
    Sziasztok!
    http://www.taringa.net/posts/hazlo-tu-mismo/8965171/Como-hacer-tu-propio-Arcade-Stick---Tutorial.html

    VálaszTörlés
  45. üdv.olyan gondom lenne,hogy átirtam a gamepad nevét a registrybe de még mindig usb gamepadként ismeri fel a számitógép. kérlek segits.az email cimem:pongi77@gmail.com. Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  46. Sziasztok ! Én is építettem egy sebességváltót, éppen most fogom világpiacra vinni :)
    facebook.com\herrysproducts -on elértek.
    Azért egy videót hagy osszak meg veletek:
    https://www.youtube.com/watch?v=Iy8X0ZRgjgo
    A prototípust én is gamepad-al csináltam meg, de végső változatba már saját elektronikát használok. Árba nagyjából 800ft anyagköltség 1 elektronika, ráadásul USB-re bedugva azt a nevet írja ki ami a váltó neve, azaz az IC-ben van tárolva a név, nem kell semmit átírni a registry-ben.
    Érdeklődőket szívesen várom !
    Üdv:
    Herry

    VálaszTörlés
  47. Engem a bekötés érdekelne szereztem egy talpast van egy kontrollerem (csak ki kell belezni) a válto nak a H részét ki marattam csak az érdekel milyen tipusu mikrokapcsolot kell venni és hogy hogyen kell bekötni mert nem vagyok egy elektronikai zseni.a házat ugy találtam ki mivel hegesztő vagyok rozsdamentesböl awi val a cégnél csinálok egyet. ha a bekötést valaki leirná azt nagyon megköszönném mivel az elektronikához annyit értek hogy az áramtol félni kell :D

    VálaszTörlés
  48. olyan problémám lenne hogy a kontrollerem elvittem egy mikrotechnikushoz aki meg csinálta nekem a forrásztásokat és bedugom a gépbe a kontrollert és azt irja hogy Az USB- eszközt nem lehet felismerni! mi lehet a probléma

    VálaszTörlés
  49. Hali! Arra szeretnélek megkérni, ha fent vagy facebookon vagy valami olyan helyen ahol jól tudunk beszélni, légyszi írd meg hol. A windowsos dologba kéne segítened (a váltó, amit csináltam nem pont ugyan ilyen, de a működési elv ugyan az) segítséged előre is köszönöm

    VálaszTörlés
  50. Hali! Arra szeretnélek megkérni, ha fent vagy facebookon vagy valami olyan helyen ahol jól tudunk beszélni, légyszi írd meg hol. A windowsos dologba kéne segítened (a váltó, amit csináltam nem pont ugyan ilyen, de a működési elv ugyan az) segítséged előre is köszönöm

    VálaszTörlés